torsdag 13. september 2007

Nye folk, fine folk

Sist uke arrangerte de brasilianske i leiligheten et barbequeparty. Gjestene var for det meste fra Brasil, noe partyet bar preg av. De hadde med seg trommer, så etter hvert begynte de å synge og danse samba. Det var skikkelig morsomt å se på. De viste en enorm entusiasme og glød over det de gjorde. På partyet ble jeg også kjent med en fra Venezuela. En skikkelig livsnyter på 28 år med mastergrad i business. Han hadde likevel ikke noen planer om å finne seg en skikkelig jobb med det første. Hver lørdag spilte han fotball med noen kamerater noe han også ville ha med meg på. Jeg har spilt mange fotballkamper opp igjennom, men dette er en av få jeg kommer til å huske veldig lenge. Selv om det bare var løkkefotball, var det noe helt spesielt å spille med folk fra forskjellige land over hele verden.
Juan fra Venezuela sa også at jeg bare måtte benytte meg av et surfebrett han hadde stående i leiligheten. Han ville gjerne lære meg de grunnleggende grepene, så nå må jeg bare skaffe meg en våtdrakt.
Folkene i leiligheten er veldig koselige og vi kommer veldig godt over ens med alle. Dersom en lager middag er det bare å spørre om og få litt dersom en er sulten. Når venner av de andre kommer på besøk håndhilser de og slår alltid av en liten prat.

Ingen kommentarer: