fredag 7. september 2007

Responsible Service of Alcohol

Som tidligere nevnt, må en ha et slikt kurs for å kunne jobbe steder hvor de serverer alkohol. Dette kurset tok både Camilla, Linn og jeg i dag. Det var faktisk helt ok å være tilbake på skolebenken igjen (har muligens en sammenheng med at det kun var for én dag). Kursholderen var dyktig og hadde tydeligvis gjort dette før. Formålet med kurset var å lære om hvordan alkohol påvirker kroppen din, hvilke rettigheter og regler en som selger alkohol har. På slutten hadde vi en prøve, som jeg tror er vanskeligere å stryke enn og stå på. Kursholderen sporet også av med å fortelle forskjellige ting om Australia. Blant annet fortalte han at denne staten som Sydney hører til (New South Wales) er like stor som frankrike. Hele landet er like stort som Nord-Amerika, men har bare 21 millioner innbyggere mot USAs 300 millioner. På veien hjem stoppet jeg i Bondi Junction (en bydel hversiden av Bondi Beach) for å levere noen CV-er på noen barer. På den ene baren slo jeg meg ned med en kald pils og fotballkamp. Det var utrolig deilig å koble helt av alene etter en uke med lite søvn og på agendaen.

Ingen kommentarer: