torsdag 1. november 2007

Farvel Bondi Beach!


Ja, så var Bondi Beach over for denne gang. Tingene mine i Roscoe street 5/122 er pakket. Taxi er bestilt, flyet går 10.00 fredag morgen. Den siste uken har jeg bare slappet av, surfet og lekt turist. Det var et par andre som også sluttet på jobben i helgen, så vi hadde en bytur etter jobb på søndag. Av oss seks som bor i leiligheten nå, er det fire som reiser innen en uke. Derfor disket de to fra Brasil opp et farvelparty på lørdag. Det ble kulturelle innsalg fra Brasil med trommer, dans og sang. Bildet er tatt fra festen. Paula til venstre var min brasilianske flatmate.

Tirsdag var jeg på sightseeing i Bondi Beach. Fikk tatt noen skikkelige strandbilder som en kan se. Mens jeg tok bilder av stranden, dukket det plutselig opp tre valer i strandsonen. De holdt seg riktignok en 150m – 200m fra land, men en kunne tydelig se dem.

Da jeg enda ikke hadde vært utenfor operahuset, måtte jeg nesten ta meg en tur før jeg dro fra Sydney. Onsdag tok jeg med meg kameraet og inn til byen. Som en kan se fikk jeg tatt noen bilder, men det var utrolig irriterende at det var overskyet denne dagen.

Jeg har bestilt hostel de tre første nettene i Cairns. Mandag er planen å begynne på dykkerlappen. Jeg kommer til å melde meg på et kurs som varer over fem dager. De tre siste dagene bor en på en båt. Så det skal bli meget spennende. Etter å ha tatt dykkerlappen skal jeg begynne reisen nedover østkysten. Satser på å skaffe meg en jobb rimelig kjapt. Ingenting er gratis i Australia heller, så det er alltids greit med litt penger.

De to fra Brasil reiste i dag. Det var litt rart å si ha det til dem. Jeg har bodd i samme leilighet med dem i to mnd. Nå kommer jeg etter all sannsynlighet aldri til å treffe dem igjen.
Jeg fikk også sagt farvel til venner og kollegaer. Noen av dem kommer jeg aldri til å treffe mer, mens andre vil bli å finne i Bondi når jeg kommer tilbake en gang i 2008. Det var ikke noe kjekt å si ha det til Juan. Han er den jeg har hatt best kontakt med her nede. Det var han jeg ble først kjent med, han lærte meg også å surfe.
Foruten å si ha det til folk, har jeg hatt et morgensurf og et kveldssurf. Det var et tungt øyeblikk å forlate vannet. Jeg gikk også på besøk til Juan og hans romvenninne. Der fikk jeg en skikkelig god lunsj, med nypresset appelsinjuice. Til dessert var det kaffe, kjeks og is.

Jeg har blitt en ganske dyktig kokk etter hvert. Jeg har improvisert en del med svært knappe ressurser. Ofte har jeg blitt ganske imponert over resultatet. En sikker vinner som jeg hadde her om dagen var stekte asiatiske grønnsaker tilsatt soyasaus, avokado og biff. På jobben har jeg blitt kjent som han alltid har med seg ”burgers”. Jeg pleide som regel å ha med meg doble skiver med skinke/ost og salat. Han ene i baren tigget alltid mat av meg når jeg hadde pause.


Vel, det var nok for denne gang. Ha en fin dag der hjemme!

Hilsen Øystein :)

Ingen kommentarer: